Noμοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή για ψήφιση υποχρεώνει επιχειρήσεις ή και άλλους φορείς και πρόσωπα που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την οδική ασφάλεια, όπως είναι τα οχήματα και τα αλκοολούχα ποτά, να προωθούν κατάλληλα μηνύματα οδικής ασφάλειας με σκοπό την καλλιέργεια οδικής συνείδησης. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, οι εν λόγω επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδράμουν παράλληλα με την προσπάθεια για προώθηση των προϊόντων τους στη γενική προσπάθεια για επικοινωνία κατάλληλων μηνυμάτων οδικής ασφάλειας προς τους χρήστες του οδικού δικτύου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Όπως σημειώνεται στο νομοσχέδιο, στη Γαλλία έχει θεσπιστεί ανάλογη νομοθεσία και τέθηκε σε εφαρμογή από την 1/3/2022.
Ειδικότερα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης διατάγματος από τον υπουργό Μεταφορών στο οποίο θα καθορίζονται απαιτήσεις για σκοπούς βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, με τη συμπερίληψη επικοινωνιακών μηνυμάτων σε διαφημίσεις προώθησης αγοράς ή χρήσης οχημάτων ή σε διαφημίσεις που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλης. Την υποχρέωση για συμπερίληψη των μηνυμάτων θα την έχει με βάση το προτεινόμενο νομοσχέδιο το πρόσωπο εκ μέρους του οποίου γίνεται η προώθηση του προϊόντος. Σε περίπτωση που το πρόσωπο αυτό, νομικό ή φυσικό, δεν συμμορφωθεί με τις διατάξεις του υπουργικού διατάγματος, θα είναι ένοχο αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης θα υπόκειται σε ποινή φυλάκισης που δεν υπερβαίνει τους έξι μήνες ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις €3.000 ή και στις δύο αυτές ποινές.
Στις περιπτώσεις που η παραβίαση του υπουργικού διατάγματος θα αφορά νομικό πρόσωπο, δηλαδή εταιρεία, τότε θα διώκονται ποινικά και οι αξιωματούχοι της εταιρείας, είτε είναι διευθυντής ή μέλος του διοικητικού συμβουλίου ή διευθύνων σύμβουλος ή γραμματέας ή άλλος αξιωματούχος του νομικού αυτού προσώπου.